-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:4074 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:3

من چون از خانواده اي روحاني به دنيا آمده ام و حزب ا... را دفاع و پيروي مي كنم و از اين انقلاب هميشه دفاع مي كنم در يك گفتگو محكوم شدم و جوابي نداشتم خواهشمندم شما جواب دهيد. سؤال، مگر ما انقلابمان به اين پايه نبود كه در رژيم گذشته حق طبقه كارگر و مستضعف پامال است گفتم بلي به من گفت حال خيلي بدتر شده است من گفتم به چه دليل، گفت با مدرك در آخرين سال رژيم شاه مزد يك كارگر كه ضعيف ترين طبقه است در جامعه روزي 46 تومان بود و يك كارگر با اين مبلغ مي توانست باز هم با مدرك شش پرس چلوكباب كوبيده بخرد ولي اكنون پس از گذشت 25 سال از انقلاب مزد يك كارگر 4 هزار تومان است و او 3 پرس هم نمي تواند بخورد بنابراين در اين كشور حق كارگر پامال نيست نسبت به رژيم گذشته، ولي سرمايه دار در رژيم گذشته از بانك 10 درصد بهره مي گرفت ولي اكنون بهره پول 2 برابر شده است آيا به اين معنا نيست كه حق كارگر نيمه شده است و حق سرمايه دار 2 برابر، چرا براي طبقه ضعيف فكري اساسي نميكنند در صورتي كه ما هم شيعه هستيم حضرت علي ( و هم حضرت امام خميني( سفارش زياد ما را به حق طبق ضعيف نموده اند؟

ضمن تأييد وجود مشكلاتي براي قشر مستضعف و كارگر و كارمند و ... استدلال آن فرد نيز چندان پايه و اساس محكم و قرصي ندارد. براي مقايسه وضعيت و شرايط انگشت گذاشتن بر روي يك مسأله و گسترش دادن آن مسأله اساساً نادرست و غلط است. اگر بخواهيم مقايسه كنيم بايد مقايسه اي همه جانبه باشد. از يك جهت حرف آن فرد درست است. طبقات پايين جامعه دچار مشكلاتي هستند ولي شرايط زندگي نيز متفاوت است.در آن زمان درآمد كشور سه برابر زمان فعلي بوده است و درآمد كشور در زمان كنوني به يك سوم آن زمان كاهش يافته است. جمعيت كشور نيز نسبت به آن زمان سه برابر شده است. نيازمنديها و خواسته هاي مردم نيز نسبت به آن زمان بسيار افزايش يافته است. در آن زمان روستاها ازنعمت برق و آب آشاميدني سالم و تلفن و ... برخوردار نبود، بنابراين نياز به يخچال و تلويزيون و ساير وسايل برقي نداشتند، ولي حالا تمام روستاهاي بالاي 20 خانوار در اغلب مناطق كشور از برق و مخابرات برخوردارند، لذا داشتن يخچال، فريزر، تلويزيون، ماشين لباسشويي، راديوضبط، ويدئو و ... را از لوازم ضروري زندگي خود مي دانستند. در آن زمان در روستاها هر نوروز پلو مي خوردند، ولي حالا هفته اي حداقل سهـچهار مرتبه پلو مي خورند حتي پلوي نوروز را با رشته مخلوط مي كردند. در آن زمان با خاك گل و خشت خام درست مي كردند و براي خودشان خانه مي ساختند ولي حالا خانه هاي روستايي هم با آجر و آهن و سيمان ساخته ميشود و ...

بنابراين اگر قيمت ها بالا رفته است درآمدها هم افزايش يافته ولي هزينه هاي اضافي مانع مي شود تا افزايش درآمد بروز پيدا كند. ممكن است در مقايسه با يك جنس مثل همان مثالي كه آن فرد براي شما زده است تفاوت وجود داشته باشد ولي در مجموع چنين نيست. دوستي مي گفت پدرم مي گويد حالا ديگر نمي توان به مكه رفت. گفتم در آن زمان چگونه رفتيد. گفت : درآمد زعفران 6 سال را جمع كرديم وبا مادرت به مكه رفتيم. گفتم حالا هم 6 سال جمع كنيد مي توانيد برويد.

برادر عزيز، نظام جمهوري اسلامي علي رغم مواجه شدن با تحريم اقتصادي آمريكا و كشورهاي غربي و كاهش توليد و صادرات نفت و كاهش درآمد ارزي به يك سوم و تحمل هشت سال جنگ توانسته است خدمات زيربنايي زيادي در شهرها و روستاها انجام دهد كه رساندن برق ، آب آشاميدني، تلفن، جاده آسفالته و ... از اين جمله است. ولي به دليل تغيير نيازهاي زندگي طبقات پايين همچنان با مشكل معيشتي مواجه اند. سالهاي اول انقلاب تلويزيون رنگي نوعي كالاي تجملاتي بحساب مي آمد ولي حالا جزء وسايل ضروري شمرده مي شود. ويديو و كامپيوتر و ... وسايل اشرافي بود ولي حالا ضروري است. رفتن به حج و كربلا و ... براي طبقات اندكي از جامعه ميسر بود ولي حالا بسيار گسترده شده آيا فكر كرده ايد هزينه اين موارد وسايل و سفرها از كجا تأمين مي شود. اگر درآمد كم شده است كه زندگي و وسايل آن بايد كمتر شده باشد. چرا از خانه هاي گلي و زندگي هاي آن زمان خبري نيست و برخي آن را قصه مي پندارند، چرا اين همه مردم به حج عمره و سوريه و اخيراً كربلا مي روند. چرا سفرها زياد شده است و ...

درست است كه طبقات پايين مشكل دارند ولي علت اصلي در كاهش درآمد نيست. علت اصلي در تحريم اقتصادي و كاهش درآمد دولت و تغيير زندگي ها و افزايش سطح زندگي مردم است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.